יום שני, 29 במרץ 2010

זכרתי לך חסד נעוריך

צילמתי כמה וכמה תמונות בימים אלו ואנסה לתאר במילים מה אני רואה בתמונות.
המשימה בפסח היא לצאת ממצרים. משימה לא קלה! מצרים היא האימפריה הכלכלית כל המזון לעולם מסופק ממנה. המדע והחכמה מיוצרים שם. כל האוניברסיטאות המשובחות כל הפרופסורים והמדענים נמצאים שם כל העושר נמצא שם.

ואנו מצווים לזרוק הכל, לקחת שק של אמונה על הכתף ולצאת למדבר. איך עושים זאת?
קמו לנו מבינים ועוזרים לנו להיות בני חורין.

התמונות שצילמתי הם רק בתוך העולם שלי הדתי השחור ונוספים אליו לובשי חליפות הזברה ובעלי המכנסי שלשת רבעי עם הגרביים הלבנות או השחורות.

שלושים יום קודם החג שואלים בהלכות החג. אז אותם המבינים מתחילים פעולתם שלושים יום ויותר קודם, הולכים הם מגביר לגביר ומכינים ממון רב. ומאידך עורכים רשימות של כל בני הקהילה.

והנה בשבוע שעבר כל אחד מצא בתיבת הדואר את הרשימה של המוצרים אותה הוא יקבל. ובעיירתי בית-שמש בכל שכונה תוחמים את איזור החלוקה בגדר הניידת של המשטרה. והפלא ופלא יום לפני החלוקה מגיעות המשאיות מלאות הסחורה ונערמים משטחים בכמויות שרק מי שראה זאת יכול להאמין שהכן זה אמיתי. על זה נאמרה המשנה "מי שלא שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו". מאות של משאיות פרקו מזון והייתי מעיז להגיד אלפי טונות של מזון. ובבוקר בבוקר מגיעים מאות הסדרנים שנעמדים מהאחורי המשטחים הממוינים לפני סוגיהם, ובמשך היום מגיעים אלפי אדם ועוברים מדוכן לדוכן ובסדר מופתי אוספים את מצרכיהם. שורות של מוניות ממתינות מחוץ למתחם ואוספים כל אחד לביתו.

תמונה פרטית- משפחה בת שמונה נפשות אוספת את סל מצרכיה- שמונה תבניות ביצים שני שקי תפוחי אדמה יתר הירקות כל אחד בארגז קרטון של 10 עד 20 ק"ג עגבניות מלפפון גזר חסה תפוחי עץ תפוזים סלק וכו' וכו' את המצות עבודת היד שנוהגים לאכול אותה המשפחה בת שמונה הנפשות 4 ק"ג (120 ₪ לק"ג) יקבלו ישירות לביתם. כלי אוכל חד פעמים מכל המינים, ארגז מיץ ענבים או יין מוצרים יבשים כגון סוכר וכדומה בשר בשפע שלא ראינו דוגמתו עופות ובשר בקר. ועד לפרטים הקטנים ביותר של צרכי החג.

תמונה ג' דופקים בדלת וממתין שליח עם מעטפה בתוכה תלושי קניה על סך 1000 ₪ לקניה בחנויות המקומיות מן מזון כלי בית ביגוד וכו' (בנוסף על הקודם).

למי שעיניו לא שובעות יכול להצטרף לגמ"ח נוסף ולקבל שוב הכל מחדש אף אחד מהנותנים עינו לא צרה בכפל המבצעים, המטרה להשביע את העינים עד שאלו לא יהיה בידם טענה - קשה לנו לצאת ממצרים!

תמונה ד' - המטבח כחדר קסם מסתובב ונעלמים ממנו כל כלי האוכל של כל ימות השנה במקומם באים כלי הפסח כולל כיריים גז של פסח תנור מיקרוגל הכל רק לפסח השיש נעטף בניר כסף הרגשה של מסע בחלל.

תמונה ה' - היום בבוקר שעה 10 המדורה בחוץ כבר בוערת כמה ילדים עם הוריהם. במרכז, הפיתות הלחם הביסקוויטים וכל החמץ נשרפים באש ותוך כדי השחרתם מתפללים שהשם יעזור לנקות את החמץ בליבנו הוא היצר הרע ושמשיו, שנזכה לבער אותו מקירבנו. הקהל מתרבה, האש עולה, הילדים עם המקלות הארוכים דוחפים כל חתיכת לחם שהתגלגלה מן האש. יתכן ובעליה עדיין לא ביער את החמץ מליבו ואותה החתיכה הקשורה בליבו ממאנת להישרף.

והנה מגיע עת ערב לא מצלמים אין תמונות אך התחושה נפלאה. הנה מתקרב הרגע צריך להניח על הכתף את שק הבצק שטרם החמיץ ולצאת לדרך. זוהי דרך האמונה. שבשיאה מגיעה אל הים שנצטרך לקפוץ לתוכו. ים האמונה. עד שלא נקפוץ לא נדע שיש שם דרך בטוחה המובילה אל האושר.

ניקח את התמונות איתנו לדרך. מי שנתן לנו את כל השפע עד בוא החג (השם יתברך) הוא יתן לנו דרך בים ויוביל אותנו על כנפי נשרים אל ארץ זבת חלב ודבש.

ועל זאת שכך עשינו נזכה לתשבחות השם בנו, כפי אומר ירמיה הנביא: "הָלֹךְ וְקָרָאתָ בְאָזְנֵי יְרוּשָׁלַם לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְהֹוָה זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה": ( ירמיה ב' ב')
חג שמח על כל בית ישראל ופסח כשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שלום וברכה
תגובות ענייניות יתקבלו בברכה