גוגל במסגרת שירותיו נותן שירות הנקרא "גוגל אנליטיקס" שם אני יכול לראות סטטיסטיקות שונות על הבלוג שלי ובימים האחרונים לאחר כמה מאמרי אבולעפיה הודיע האנליטיקס שרוב הקוראים קרסו מכבדות המאמרים אז אני יוצא ב"מבצע קלילות" ומודיע:
בשמחה רבה הריני לבשר לכל בשר שהקמתי ועדה קליטה אשר נקראת לפעמים ועדת איכלוס או ועדת קבלה.
ועדה זו תדון מי הרשאים לקרוא את מאמרי בבלוג.
ואלה תקנות הועדה:
* אין הועדה תאכוף את חוקיה בשוטרים וקלגסים.
* לא תשים הועדה עין שומרת לראות מי הנכנסים.
* תציעה הועדה את מסקנותיה לקוראים אשר תקוותה של הוועדה שכל קורא אשר יקרא את המסקנות יישם את התקנות.
והנה המסקנות:
-חומר זה מיועד למי ששמע שיש בורא לעולם אך טרם פגש אותו.
-למי ששמע שהבורא הוא מחוייב המציאות והשומע לא יודע בכלל מה זה מציאות.
-למי שמחפש אמת ושומע מדוברי אמת שאין אמת.
-למי שהלך לישון אם תחושה שמחר הוא כובש את העולם וקם בבוקר והבין שעוד סיוט עבר עליו בלילה.-למי שהגיע לכאן בלי הזמנה בלי כונה בלי כח בלי שכל בלי לווי בלי התחייבות.-ומספיק רק אחת מהסיבות על מנת להיתקבל בקבלה.אז אתה שאין לך אף אחד מאלו המסקנות שחלות אליך תסיק מסקנות.
אחד הקוראים ששמע את הרהורי ליבי והחליט להגיב על מאמר שלי פנה אלי והודיע לי שהוא חולק על ניסוחי במאמר "מעגלי המציאות" שהתפרסם ב24 לאוגוסט 2009 למיניינם.
וזהו ניסוחי:
"הסתכל משה במעגלי המציאות וראה שהם מישרות השכל ומשכילי המושכלות"- איזה משפט אפשר לבנות על משפט כזה עולם ומלואו תילי תילים של רעיונות, דרך חיים תוכחות מוסר. אולי נבוא בריבוי האור שקבלנו עתה מזה המשפט ונצטמצם בשני המילים "מעגלי המציאות" וננסה להבין מה ראה משה? מעגל הוא השלמות. הסתכל משה בשלמות המציאות מתחילתה ועד סופה מראשית שאין לה אחרית ומאחרית שאין לה ראשית אפילו שאינני מבין פירוש המילים עדיין נפעם ליבי מן המראה שמתגלה למשה. אני מתבונן כרגע בענק שבענקים רבי עקיבא שיצא בעקבות משה. משה יצא למדבר בגיל 40. יוצא רבי עקיבא לשדה בגיל 40. רואה משה סנה בוער. רואה רבי עקיבא מים שוברים סלע. היה אחוז משה עד גיל 40 בלימוד החכמה שום חכמה לא נסה ממנו. ומה הוא רואה את האש שאוכלת בסנה אך הסנה איננו אוכל, איננו נאכל. למד משה מספר היצירה (של אברהם אבינו) שהרוח יוצא מהרוח (רוח הקדש) והמים יוצאים מהרוח והאש יוצא מהמים. זהו מעגל המציאות - הלב בוער באש הדם מלחך אותו ורוח - כנפי הריאה מנשבים עליו. "הלב בוער אך איננו אוכל" זוהי תורת השם אשר נמצאת מעל כל החכמות שלמד. בא רבי עקיבא וראה איך המים חודרים בסלע. ועשה היקש קל וחומר, מה מים שהם רכים חודרים הקשה, אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה. אלו המידות רעות שמקשות את הלב".
ומה שהפריע לחברי זה מילים אלו בתוך דברי:
"ועשה היקש קל וחומר, מה מים שהם רכים חודרים הקשה, אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה".
אומר לי חברי אנו חוזרים ומשננים כל בוקר בתפילה "רַבִּי יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר. בִּשְׁלשׁ עֶשְׂרֵה מִדּוֹת הַתּוֹרָה נִדְרֶשֶׁת בָּהֵן: (א) מִקַּל וָחֹמֶר (ב) וּמִגְּזֵרָה שָׁוָה. (ג) מִבִּנְיַן אָב מִכָּתוּב אֶחָד. וּמִבִּנְיַן אָב מִשְּׁנֵי כְתוּבִים. (ד) מִכְּלָל וּפְרָט. (ה) וּמִפְּרָט וּכְלָל. (ו) כְּלָל וּפְרָט וּכְלָל. אִי אַתָּה דָן אֶלָּא כְּעֵין הַפְּרָט. (ז) מִכְּלָל שֶׁהוּא צָרִיךְ לִפְרָט. וּמִפְּרָט שֶׁהוּא צָרִיךְ לִכְלָל. (ח) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא מִן הַכְּלָל לְלַמֵּד. לֹא לְלַמֵּד עַל עַצְמוֹ יָצָא. אֶלָּא לְלַמֵּד עַל הַכְּלָל כֻּלּוֹ יָצָא. (ט) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִטְעוֹן טוֹעַן אֶחָד שֶׁהוּא כְעִנְיָנוֹ. יָצָא לְהָקֵל וְלֹא לְהַחֲמִיר. (י) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִטְעוֹן טוֹעַן אַחֵר שֶׁלֹּא כְעִנְיָנוֹ. יָצָא לְהָקֵל וּלְהַחֲמִיר. (יא) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִדּוֹן בַּדָּבָר הֶחָדָשׁ. אִי אַתָּה יָכוֹל לְהַחֲזִירוֹ לִכְלָלוֹ עַד שֶׁיַּחֲזִירֶנּוּ הַכָּתוּב לִכְלָלוֹ בְּפֵרוּשׁ. (יב) דָּבָר הַלָּמֵד מֵעִנְיָנוֹ. וְדָבָר הַלָּמֵד מִסּוֹפוֹ. (יג) וְכֵן שְׁנֵי כְתוּבִים הַמַּכְחִישִׁים זֶה אֶת זֶה. עַד שֶׁיָּבוֹא הַכָּתוּב הַשְּׁלִישִׁי וְיַכְרִיעַ בֵּינֵיהֶם:
רבי ישמעאל אומר - הלימוד הראשון הוא מקל וחומר. ומקשה עלי חברי ומאיפה הבאת לנו לימוד של היקש קל וחומר??
דבר שני מקשה עלי חברי הרי דברי רבי עקיבא אלו שהבאת - מקורם בפרקי אבות דרבי נתן ושם נאמר "מיד היה רבי עקיבא דן קל וחומר בעצמו מה רך פסל את הקשה דברי תורה שקשה כברזל על אחת כמה וכמה שיחקקו את לבי שהוא בשר ודם"
ועל אף בושתי צריך אני להסביר לכם את קושיותיו של חברי. אני אמרתי "אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה"
ופרקי אבות אמר דברי תורה שקשה כברזל על אחת כמה וכמה שיחקקו את לבי שהוא בשר ודם
מהו לימוד קל וחומר? שמן החמור אנו לומדים את הקל. מים שהם רכים חודרים אבן שהיא קשה, אז אם הרך חודר את הקשה, ודאי שהקשה יחדור את הרך. זה לימוד קל וחומר.
ואני אמרתי מה מים שהם רכים חודרים את האבן שקשה, דברי תורה לא יחדרו את הקשה!
ותמה עלי חברי!!!
נתפסתי בקלקלתי, גם הוספתי לקל וחומר היקש מי לימד אותי זאת? וגם למדתי מן הקשה על הקשה..
עשיתי עיסת גוגל מוגל בבלוגל-אני הולך לשבת בפינה (ונראה מה יהיו חלומותיו)
בשמחה רבה הריני לבשר לכל בשר שהקמתי ועדה קליטה אשר נקראת לפעמים ועדת איכלוס או ועדת קבלה.
ועדה זו תדון מי הרשאים לקרוא את מאמרי בבלוג.
ואלה תקנות הועדה:
* אין הועדה תאכוף את חוקיה בשוטרים וקלגסים.
* לא תשים הועדה עין שומרת לראות מי הנכנסים.
* תציעה הועדה את מסקנותיה לקוראים אשר תקוותה של הוועדה שכל קורא אשר יקרא את המסקנות יישם את התקנות.
והנה המסקנות:
-חומר זה מיועד למי ששמע שיש בורא לעולם אך טרם פגש אותו.
-למי ששמע שהבורא הוא מחוייב המציאות והשומע לא יודע בכלל מה זה מציאות.
-למי שמחפש אמת ושומע מדוברי אמת שאין אמת.
-למי שהלך לישון אם תחושה שמחר הוא כובש את העולם וקם בבוקר והבין שעוד סיוט עבר עליו בלילה.-למי שהגיע לכאן בלי הזמנה בלי כונה בלי כח בלי שכל בלי לווי בלי התחייבות.-ומספיק רק אחת מהסיבות על מנת להיתקבל בקבלה.אז אתה שאין לך אף אחד מאלו המסקנות שחלות אליך תסיק מסקנות.
אחד הקוראים ששמע את הרהורי ליבי והחליט להגיב על מאמר שלי פנה אלי והודיע לי שהוא חולק על ניסוחי במאמר "מעגלי המציאות" שהתפרסם ב24 לאוגוסט 2009 למיניינם.
וזהו ניסוחי:
"הסתכל משה במעגלי המציאות וראה שהם מישרות השכל ומשכילי המושכלות"- איזה משפט אפשר לבנות על משפט כזה עולם ומלואו תילי תילים של רעיונות, דרך חיים תוכחות מוסר. אולי נבוא בריבוי האור שקבלנו עתה מזה המשפט ונצטמצם בשני המילים "מעגלי המציאות" וננסה להבין מה ראה משה? מעגל הוא השלמות. הסתכל משה בשלמות המציאות מתחילתה ועד סופה מראשית שאין לה אחרית ומאחרית שאין לה ראשית אפילו שאינני מבין פירוש המילים עדיין נפעם ליבי מן המראה שמתגלה למשה. אני מתבונן כרגע בענק שבענקים רבי עקיבא שיצא בעקבות משה. משה יצא למדבר בגיל 40. יוצא רבי עקיבא לשדה בגיל 40. רואה משה סנה בוער. רואה רבי עקיבא מים שוברים סלע. היה אחוז משה עד גיל 40 בלימוד החכמה שום חכמה לא נסה ממנו. ומה הוא רואה את האש שאוכלת בסנה אך הסנה איננו אוכל, איננו נאכל. למד משה מספר היצירה (של אברהם אבינו) שהרוח יוצא מהרוח (רוח הקדש) והמים יוצאים מהרוח והאש יוצא מהמים. זהו מעגל המציאות - הלב בוער באש הדם מלחך אותו ורוח - כנפי הריאה מנשבים עליו. "הלב בוער אך איננו אוכל" זוהי תורת השם אשר נמצאת מעל כל החכמות שלמד. בא רבי עקיבא וראה איך המים חודרים בסלע. ועשה היקש קל וחומר, מה מים שהם רכים חודרים הקשה, אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה. אלו המידות רעות שמקשות את הלב".
ומה שהפריע לחברי זה מילים אלו בתוך דברי:
"ועשה היקש קל וחומר, מה מים שהם רכים חודרים הקשה, אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה".
אומר לי חברי אנו חוזרים ומשננים כל בוקר בתפילה "רַבִּי יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר. בִּשְׁלשׁ עֶשְׂרֵה מִדּוֹת הַתּוֹרָה נִדְרֶשֶׁת בָּהֵן: (א) מִקַּל וָחֹמֶר (ב) וּמִגְּזֵרָה שָׁוָה. (ג) מִבִּנְיַן אָב מִכָּתוּב אֶחָד. וּמִבִּנְיַן אָב מִשְּׁנֵי כְתוּבִים. (ד) מִכְּלָל וּפְרָט. (ה) וּמִפְּרָט וּכְלָל. (ו) כְּלָל וּפְרָט וּכְלָל. אִי אַתָּה דָן אֶלָּא כְּעֵין הַפְּרָט. (ז) מִכְּלָל שֶׁהוּא צָרִיךְ לִפְרָט. וּמִפְּרָט שֶׁהוּא צָרִיךְ לִכְלָל. (ח) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא מִן הַכְּלָל לְלַמֵּד. לֹא לְלַמֵּד עַל עַצְמוֹ יָצָא. אֶלָּא לְלַמֵּד עַל הַכְּלָל כֻּלּוֹ יָצָא. (ט) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִטְעוֹן טוֹעַן אֶחָד שֶׁהוּא כְעִנְיָנוֹ. יָצָא לְהָקֵל וְלֹא לְהַחֲמִיר. (י) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִטְעוֹן טוֹעַן אַחֵר שֶׁלֹּא כְעִנְיָנוֹ. יָצָא לְהָקֵל וּלְהַחֲמִיר. (יא) כָּל דָּבָר שֶׁהָיָה בִּכְלָל וְיָצָא לִדּוֹן בַּדָּבָר הֶחָדָשׁ. אִי אַתָּה יָכוֹל לְהַחֲזִירוֹ לִכְלָלוֹ עַד שֶׁיַּחֲזִירֶנּוּ הַכָּתוּב לִכְלָלוֹ בְּפֵרוּשׁ. (יב) דָּבָר הַלָּמֵד מֵעִנְיָנוֹ. וְדָבָר הַלָּמֵד מִסּוֹפוֹ. (יג) וְכֵן שְׁנֵי כְתוּבִים הַמַּכְחִישִׁים זֶה אֶת זֶה. עַד שֶׁיָּבוֹא הַכָּתוּב הַשְּׁלִישִׁי וְיַכְרִיעַ בֵּינֵיהֶם:
רבי ישמעאל אומר - הלימוד הראשון הוא מקל וחומר. ומקשה עלי חברי ומאיפה הבאת לנו לימוד של היקש קל וחומר??
דבר שני מקשה עלי חברי הרי דברי רבי עקיבא אלו שהבאת - מקורם בפרקי אבות דרבי נתן ושם נאמר "מיד היה רבי עקיבא דן קל וחומר בעצמו מה רך פסל את הקשה דברי תורה שקשה כברזל על אחת כמה וכמה שיחקקו את לבי שהוא בשר ודם"
ועל אף בושתי צריך אני להסביר לכם את קושיותיו של חברי. אני אמרתי "אף תורה שמשולה למים תחדור הלב ותשבור הקשה"
ופרקי אבות אמר דברי תורה שקשה כברזל על אחת כמה וכמה שיחקקו את לבי שהוא בשר ודם
מהו לימוד קל וחומר? שמן החמור אנו לומדים את הקל. מים שהם רכים חודרים אבן שהיא קשה, אז אם הרך חודר את הקשה, ודאי שהקשה יחדור את הרך. זה לימוד קל וחומר.
ואני אמרתי מה מים שהם רכים חודרים את האבן שקשה, דברי תורה לא יחדרו את הקשה!
ותמה עלי חברי!!!
נתפסתי בקלקלתי, גם הוספתי לקל וחומר היקש מי לימד אותי זאת? וגם למדתי מן הקשה על הקשה..
עשיתי עיסת גוגל מוגל בבלוגל-אני הולך לשבת בפינה (ונראה מה יהיו חלומותיו)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שלום וברכה
תגובות ענייניות יתקבלו בברכה