יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

ויצא יצחק לשוח בשדה

כעת הלילה שבין יום ראשון ליום שני ערב ראש חודש כסלו, חזרתי עכשיו ממערת המכפלה. גודל המקום מרשים, אך מאידך לא מצאתי התחברות עם האבות. אני מבקר הרבה בקברי צדיקים, יש תהליך ארוך עד שמתחברים לעניין. כמו בשתיית יין. בשבילי יין לקידוש יין פטישים ויין משובח ביותר זה היינו אך. צריך ללמוד את השתייה. כך גם בקברי צדיקים. הראשון שרץ לקברי צדיקים היה כלב בן יפונה שנשלח ע"י משה עם המרגלים לתור את הארץ. וכלב בן יפונה רץ לחברון לקברי האבות להתפלל, ומשם נמשכת המסורת אלפי שנים.
האריז"ל השאיר בידינו אוצר ענק של לימוד בעניין השתטחות על קברי צדיקים. אך נראה שעל מנת לקיים את לימודו צריך להגיע אל הקברים כבר צדיק. כל נושא הייחודים מצריך לימוד רב ומורים מאמנים. לאחריו בא הבעש"ט והפשיט את העניין כדי שכל אחד יוכל להשיג מטעם גן עדן זה הנקרא קברי צדיקים.
רבי נחמן אוסיף פשיטות רבה ולימדנו שמקום קבורת הצדיק זה בחינת "ארץ ישראל".

הזמן הטוב ביותר לפקוד את קבר הצדיק הוא ערב ראש חודש. כ"ט לחודש, מהלילה שבין כ"ח לכ"ט ועד למחרת עד השקיעה.
הזמן הנוסף הטוב הוא ערב שבת דהיינו בלילה שבין חמישי לשישי ועד למחרתו עדיף לא קרוב לשקיעה שכבר שבת באה.

צאו לשטח, בקבוצה עדיף. בחרו קבר שקט, שבו שם כמה שעות, טוב מאד ללמוד מתורת הצדיק במקום. נחמד ורצוי לאכול ולברך, אפשר לעשות חפלה שלמה ניפנופים. לא למלאת את הבטן זה מקשה את האווירה. העיקר, זה לנסות להרגיש את המקום, להקשיב לעוצמה. זה לא עובד בפעם אחת. אפילו שמרגישים מייד את האנרגיות, עדיין קשה לקבל את מתיקות גן עדן של המקום.
אז אם אתם הולכים למערת המכפלה הסתכלו בציור, סימנתי חץ. זה בקיר החיצוני הימני יש שם חור קטן הגיעו לשם השעינו את הראש על הקיר תנו לעוצמה לכבוש אתכם. למי שכבר קבל תחושות חדות מקודם והגיע לכאן הוא לא ירצה ללכת "זה המקום".התפילה בקברי צדיקים היא אל הקדוש ברוך הוא ובזכות הצדיק השוכן שם. יש סכנה בפניה ישירה אל הצדיק זה יוצר לרוב דמיון שווא וצריך לזה בקיאות רבה.
עדיף לרוב לקרוא תפילות כתובות סדורות ישנם תפילות לרוב.
עדיף לא לקפוץ מקבר לקבר. אחד או שנים לכל פעם ולו יותר.
למי שרוצה פרטים נוספים או להצטרף לנסיעה אפשר לפנות אלי דרך התגובות או באימייל.

ועדיין פרשת שרה מלווה אותנו עד יום שלישי. ושם אנו קוראים על יצחק, "ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב". ומכאן לומדים חז"ל שתיקן יצחק את תפילת מנחה. לשוח לשון תפילה. ולהיכן יצא? יצא לשדה, הוא השדה אשר קנה אברהם מבני חת הוא מקום מערת המכפלה. אשרינו שזכינו לשוח בשדה.

2 תגובות:

  1. בס"ד

    תודה תבורך.

    למעוניינים מצורף אתר מערת המכפלה, מדהים.

    http://www.machpela.com/videoTour.asp

    השבמחק
  2. בס"ד
    חשוב להדגיש, כאשר פונים אל ה' מבקשים בזכות הצדיק, הבקשה היא מה' ! הצדיק פותח צוהר אבל הכוונה לה'.
    למשל: בזכות רבי נחמן בן פיגה אני פונה אליך הקדוש ברוך הוא בבקשה...

    חשוב לשים לב לכך, כדי שלא תהיה עבודה זרה חס ושלום.

    לעניין מערת המכפלה, אברהם אבינו מגלה את מערת המכפלה:
    משנקברו אדם וחוה במערה, פסק ריח גן עדן, והתכסה האור. שנים רבות הוסתר ונגנז סוד המקום, עד התגלה שוב - לאברהם אבינו:

    רבי יהודה אומר: אברהם ידע באותה מערה סימן, וליבו ורצונו שם היו. כיוון שקודם לכן בא לשם, וראה את אדם וחוה טמונים שם. ומהיכן היה יודע שאלו הם? אלא ראה דיוקנו (של אדם), והסתכל בו, ונפתח לו פתח אחד מגן עדן שם, ואותו דיוקן של אדם היה עומד בו. וראה אור המאיר במערה, ונר אחד דולק. אז חמד אברהם מקום ההוא למשכנו, וליבו ורצונו היו תמיד במערה.
    (זהר חיי שרה, קכ"ז א')

    "אברהם כרת ברית עם עמי הארץ. כשנגלו אליו המלאכים, היה סבור שהן אורחי עם הארץ. רץ לקראתם ורצה לעשות להם סעודה גדולה. רץ להביא בן בקר, וברח לפניו בן הבקר ונכנס למערת המכפלה, ונכנס אחריו שם. ומצא שם את אדם וחוה שוכבים על מיטות וישנים, ונרות דולקים עליהם, וריח טוב עליהם כריח ניחוח. לפיכך חמד את מערת המכפלה לאחוזת קבר."

    (פרקי דרבי אליעזר, פרק ל"ז)

    http://www.machpela.com/timeline.asp

    השבמחק

שלום וברכה
תגובות ענייניות יתקבלו בברכה