יום חמישי, 3 בספטמבר 2009

"ונתן אדני לכם לב לדעת"

אוי אבא! אוי אבא שבשמים! "בברסלב בוער אש הבער אותה בליבי". מה זה "ברסלב" זה "לב בשר". אומר יחזקאל הנביא "וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וַהֲסִרֹתִי אֶת לֵב הָאֶבֶן מִבְּשַׂרְכֶם וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב בָּשָׂר". לב בשר בוער באש והלב איננו נאכל. כבר הזכרתי זאת במאמר "תלי גלגל לב" ושוב אני מזכיר זאת כי כעת אני יוצא למסע צינטור אל הלב.

הפילוסוף אריסטו קבע שהלב הוא האיבר הראשון שנוצר באדם.

אומרת לנו התורה בבראשית פרק ב' "וְנָהָר יֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת הַגָּן וּמִשָּׁם יִפָּרֵד וְהָיָה לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים: שֵׁם הָאֶחָד פִּישׁוֹן הוּא הַסֹּבֵב אֵת כָּל אֶרֶץ הַחֲוִילָה אֲשֶׁר שָׁם הַזָּהָב וּזֲהַב הָאָרֶץ הַהִוא טוֹב שָׁם הַבְּדֹלַח וְאֶבֶן הַשֹּׁהַם: וְשֵׁם הַנָּהָר הַשֵּׁנִי גִּיחוֹן הוּא הַסּוֹבֵב אֵת כָּל אֶרֶץ כּוּשׁ: וְשֵׁם הַנָּהָר הַשְּׁלִישִׁי חִדֶּקֶל הוּא הַהֹלֵךְ קִדְמַת אַשּׁוּר וְהַנָּהָר הָרְבִיעִי הוּא פְרָת:
ונהר אותיות "נהור". נהור בארמית אור. שעל העיור אנו אומרים שהוא "סגי נהור". זהו סלנג בלשון הפוך כדי שלא יתבייש העיור אנו קוראים לא סגי נהור. סגי פירושו הרבה. נהור פירושו אור. ואנו מבקשים מהשם שירחם על כל חשוכי העיניים וייתן להם הרבה אור.

ושירחם עלי השם יתברך שאני נכנס לגנזיו ומוציא החוצה ממרגליותיו לאור.
האור יוצא מעדן הוא הלב, להשקות את הגן הוא הלב, ומשם יוצאים הנהרות. אך הפלא ופלא שימו לב ללשון התורה! לנהר השני והשלישי יש הקדמה זהה, על השני נאמר "ושם הנהר השני גיחון". ועל הנהר השלישי נאמר "ושם הנהר השלישי חדקל". ואילו בראשון לא מוזכר "נהר" וברביעי לא מוזכר "שם".
והנה לכם ציור הלב:

ונהר יוצא מעדן, אמרתי הוא הלב, אלה שני חדרי הלב, ומשם יוצא הדם בשני הנהרות השני גיחון והשלישי חדקל. להשקות את הגן אמרתי הוא הלב, הם פרוזדורי הלב שאליהם מגיע הדם מן הפישון ומן הפרט.

לב בוער, ומה יוצא ממנו אור. "ונהר יוצא מעדן" האור יוצא מן הלב. אני חוזר כמה פעמים על אותן המילים. האור שיוצא מליבי בוער עד קצה אצבעותיי המקישות על המקלדת...

כל מה שעובר עלי, כל מה שאני רואה, שומע, מרגיש, טועם, מריח, הכל מגיע ללב ומשם יוצא האור העולה למוח. הוא הבבילון שלי, הוא קופסאת חשמל היודע לקבל את האור ולתרגם אותו לשפת ההבנה שלנו. כמובן שהתהליך מורכב מאוד והיחסים בין המוח ללב נידונים באריכות במדע.
והדעה שאני מביא כאן מאוד לא מקובלת במדע. התרגלנו שהכל בא מהמוח הוא החושב הוא המחליט הוא הרואה הוא המבצע.
אין כוונתי כאן לצאת כנגד הידענים, יש את רצוני לעורר מתוך חכמנו מתוך התנ"ך ואביא חיזוקים לדברי.
שימו לב! הנה רק התחלתי ואני פונה אל הלב ולא אל המוח. ואתה למי אתה פונה שאתה אומר שים לב?
אז "לב חכם לימינו" "ולב כסיל לשמאלו" ביטוי אמרת! עונה לך שלמה המלך "רבות מחשבות בלב איש" משל אמרת! אז עכשיו מה תגיד אהבה באה מהלב, שמחה באה מהלב. כן כאן אתה נמס למה? קום! תתמרד! תגיד שהלב הוא רק משאבת דם!.. אה! אתה מפחד שיגידו עליך לב כסיל לשמאלו, ששם הדמים העכורים שמשם יוצא היצר הרע. איך אומר רבי נחמן בספרו ליקוטי מוהר"ן "וּבֹזַי יֵקָלּוּ", כִּי עֲדַיִן הַדָּם שֶׁבֶּחָלָל הַשְֹּמָאלִי שֶׁבַּלֵּב, שֶׁשָּׁם מְדוֹר הַיֵּצֶר הָרָע, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (קֹהֶלֶת י): "וְלֵב כְּסִיל לִשְׂמֹאלוֹ", עֲדַיִן הוּא בְּתֹקֶף וָעֹז.
ועוד אומר רבי נחמן "וְצָרִיךְ לֶאֱחֹז תָּמִיד בְּמִדַּת הַתְּשׁוּבָה, כִּי מִי יֹאמַר: זִכִּיתִי לִבִּי, טָהַרְתִּי מֵחַטָּאתִי" (מִשְׁלֵי כ),
גם אני פחדתי הזדעזתי מרדתי. לא קבלתי את אלו הדברים. למה כי הכניסו לי "בראש" משפטים כמו "אין לך שכל בראש" אמרו לי תחשוב, ובאצבע סבבו ליד האוזן. וכשהסכמתי להם אמרו לי "יש לך ראש טוב".
אבל ירמיה הנביא שהשם מדבר אלי מפיו אומר לי "וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב לָדַעַת אֹתִי כִּי אֲנִי יְהֹוָה וְהָיוּ לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים כִּי יָשֻׁבוּ אֵלַי בְּכָל לִבָּם" גם זה משל?
אז יש מנטרה שאני אומר אותה שלש פעמים ביום " ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך" כן בכל לבבך גם בצד השמאלי וגם בצד הימיני עם היצר הטוב ועם היצר הרע. בדוק ומנוסה.
טוב, הגיע דחוף ניתוח כליות אני יוצא ועוד אשוב (בינתיים למחוא כפיים כמו שאומר רבי נחמן "כִּי רִקּוּדִין וְהַמְחָאַת כַּף נִמְשָׁכִין מִבְּחִינַת הָרוּחַ שֶׁבַּלֵּב, כַּנִּרְאֶה בְּחוּשׁ, כִּי עַל - יְדֵי שִׂמְחַת הַלֵּב הוּא מְרַקֵּד וּמַכֶּה כַּף אֶל כַּף".)
עוד לא תם ולא הסתיים

2 תגובות:

  1. שוב שלום,
    האם נכון להגיד שהלב קרוב יותר לאין סוף ב"ה ומשם מקבל/קוטף מחשבותיו ואז מעבירן למוח?

    תודה,
    יעקב

    השבמחק
  2. פק"ח פעמים מופיעה המילה "לב" בתורה
    רק פעם אחת במובן של לב פועם ממש, במותו של אבשלום.

    השבמחק

שלום וברכה
תגובות ענייניות יתקבלו בברכה